Thursday, August 20, 2009

Imod burkaforbud

svar til Berlingske's leder

http://www.berlingske.dk/article/20090817/ledere/708170065/

Jeg giver Jelved fuldstændig ret, et eventuelt burkaforbud er det mest tåbelige forslag danske politikkere er kommet på i lang tid (desværre en regering jeg selv stemte på). I Danmark pryder vi også af frisind og rummelighed, men så snart noget bliver lidt for fremmed så vender danskerne på en tallerken. Ærgeligt, for ved at velkomme forskelle kan vi som samfund og mennesker blive rigere og lærer mere om andre og om den verden vi deler. Et burkaFORBUD repræsentere den samme undertrykkelse som nogle kvinder der bære burka allerede føler, og således skaber forbudet flere problemer end det løser (og ikke at forbudet løser nogle problemer overhovedet). Jeg håber at denne symbol politik ikke gennemføres idet det er et udtryk for snævertsynethed og intolerance, det synes jeg ikke vi skal stå model til og jeg tilskynder derfor alle til at udtrykke deres utilfredshed og bekymring her således vi kan råber vores politkkere op i tide.

No comments: